Hacking in progress...

Alles over de Mi2 en de mogelijkheden wat betreft de software...
brick5492
Berichten: 8
Lid geworden op: 04-01-2013 17:01

Hacking in progress...

Bericht door brick5492 » 01-05-2013 22:10

Hallo,

Ik ben bezig de Mi2 te hacken, en om er Linux op te laten draaien.
Ik heb zelf al een zeer lichte Linux versie (met GUI) gemaakt die er op zou moeten kunnen draaien (i.v.m. de hardware)
Ik ben ook bezig om je eigen 'apps' voor de Mi2 te maken, ik heb al een soort (niet werkende ) app voor de Mi2 gemaakt die te zien is bij 'external games'


Hoe dan ook, ik ben er mee bezig. Ik zeg niet dat het allemaal zal lukken, maar het is ook een soort van hobby om zulke dingen te hacken :P
Als er iemand geintereseerd is mee te helpen, hulp is altijd welkom!
[/img]

runemaster98
Berichten: 34
Lid geworden op: 05-03-2011 17:51

Cool

Bericht door runemaster98 » 18-05-2013 00:43

Ik hoop dat er snel een linux versie voor de mi2 verschijnt zoat we emulators er op kunnen draaien :D
MI2 multi media, multi game!

DeHaxxed
Moderator
Berichten: 96
Lid geworden op: 06-07-2011 16:34

Verder gekomen?

Bericht door DeHaxxed » 20-07-2013 15:40

En ben je al wat verder gekomen? Zou je ook wat afbeeldingen willen uploaden,
want ik ben erg geïnteresseerd als dit echt van de grond komt.
Ik heb de Mi2 niet, maar ik weet heel veel over dit soort apparaten.

Mijn telefoons & zakcomputers: Palm Zire 31 > Garmin iQue 3600 > HP H2200 > HP HX4700 > HTC Diamond > HTC HD2 met Windows Phone 7
Afbeelding

brick5492
Berichten: 8
Lid geworden op: 04-01-2013 17:01

Re: Verder gekomen?

Bericht door brick5492 » 28-07-2013 14:41

DeHaxxed schreef:En ben je al wat verder gekomen? Zou je ook wat afbeeldingen willen uploaden,
want ik ben erg geïnteresseerd als dit echt van de grond komt.
Ik heb de linux versie klaar en heb een (nog niet werkende) file manager gemaakt, deze is al wel zichtbaar in het hoofdmenu op de mi2.

Aangezien ik niet de systeemmap kan vinden waar het OS in staat, kan ik nog niet linux booten maar misschien kan ik een soort progamma make (die file manager :P ) waarmee ik in de systeemmap kan komen.
plaatje van de file manager in het hoofdmenu

Afbeelding[/img]

tjiani111
Berichten: 3
Lid geworden op: 25-10-2013 21:39

linux

Bericht door tjiani111 » 30-12-2013 23:26

mischien kun de raspbarry pi zijn linux versie er op zetten.

(dan kun je ook minecraft spelen)

johan9711
Berichten: 8
Lid geworden op: 19-08-2012 13:15

broncode

Bericht door johan9711 » 01-01-2014 20:11

brick5492 schreef:
DeHaxxed schreef:En ben je al wat verder gekomen? Zou je ook wat afbeeldingen willen uploaden,
want ik ben erg geïnteresseerd als dit echt van de grond komt.
Ik heb de linux versie klaar en heb een (nog niet werkende) file manager gemaakt, deze is al wel zichtbaar in het hoofdmenu op de mi2.

Aangezien ik niet de systeemmap kan vinden waar het OS in staat, kan ik nog niet linux booten maar misschien kan ik een soort progamma make (die file manager :P ) waarmee ik in de systeemmap kan komen.
plaatje van de file manager in het hoofdmenu

Afbeelding[/img]
Hoe heb je dit voor elkaar gekregen?

En kan ik de broncode inzien?

Misschien is het mogelijk iets te schrijven dat de console reboot, en boot vanaf sdcard? Dan heb je het hele interne geheugen sowieso niet nodig.
android developer

DeHaxxed
Moderator
Berichten: 96
Lid geworden op: 06-07-2011 16:34

Re: broncode

Bericht door DeHaxxed » 18-02-2014 11:53

johan9711 schreef:Misschien is het mogelijk iets te schrijven dat de console reboot, en boot vanaf sdcard? Dan heb je het hele interne geheugen sowieso niet nodig.
Dat zou inderdaad handig zijn, maar dan moeten we eerst een manier vinden
om werkende programma's voor de Mi2 te compilen. Daarnaast is het ook
zo dat je moet weten hoe het besturingssysteem in elkaar zit en hoe de kernel
van de Mi2 werkt. Er zijn nog steeds veel vragen over de exacte hardware die
zich in de Mi2 nestelt, dus dat kan nog wel pittig worden.

De Mi2 draait waarschijnlijk op een versie van Java (zie deze thread voor meer
informatie) en het uiteindelijke CNY-bestand dat op de Mi2 komt, wordt geïnstalleerd
als een PAK-bestand. De processor kan een ARM (940T) of een MIPS zijn. Dit is zowat
het enigste wat we echt weten (en dan zijn er nog wat twijfels (waar we ook niet
echt ver mee komen)). Met alleen deze informatie is helaas niet echt veel te doen
om bijv. de Linux-kernel erop te draaien.

Daarbij heeft de normale Linux-kernel ook een MMU nodig, en het is onbekend of de
Mi2 dat ook heeft. Als die het namelijk niet heeft, moeten we uClinux gebruiken (die
lang niet zoveel zou kunnen als de normale). Als dat het geval is, is het nog beter om
het originele besturingssysteem van de Mi2 te kraken en daar het beste van te maken
(door daarvoor de programma's te schrijven). Dat is natuurlijk als we daarvoor een
manier gevonden hebben.


Blijkbaar is er ook niet zoveel interesse in het hacken van deze handheld. Als je er
écht eentje zoekt die veel spellen heeft, makkelijk gehackt kan worden en veel home-
brew heeft, raad ik iedereen aan om een PSP te kopen. Die kun je makkelijk vinden
op Marktplaats, is tegenwoordig goedkoop te bemachtigen en er zijn talloze emulators
voor. Zelfs de Dingoo-handhelds zijn daar erg goed voor, en tablets kunnen tegenwoordig
ook al gevonden worden die goedkoop zijn en veel spellen kunnen draaien (die kwalitatief
veel beter zijn dan die van de Mi2).

Beetje lange post (en ook wel laat), respect als je dit helemaal gelezen hebt :lol:
Ik heb de Mi2 niet, maar ik weet heel veel over dit soort apparaten.

Mijn telefoons & zakcomputers: Palm Zire 31 > Garmin iQue 3600 > HP H2200 > HP HX4700 > HTC Diamond > HTC HD2 met Windows Phone 7
Afbeelding

brick5492
Berichten: 8
Lid geworden op: 04-01-2013 17:01

File manager

Bericht door brick5492 » 19-02-2014 19:42

Ik heb de MI2 v2 update (dat update .cny bestand) gedownload en geopend met een hex editor. Toen heb ik de titel vervangen door File Manager :P
Alleen een veranderde titel dus, maar ik ben de package aan het onderzoeken.

johan9711
Berichten: 8
Lid geworden op: 19-08-2012 13:15

Bericht door johan9711 » 27-03-2014 21:17

dehaxxed, ik heb het gelezen hoor :D
android developer

FcGroningenFc1
Berichten: 1
Lid geworden op: 14-07-2014 20:17

Bericht door FcGroningenFc1 » 14-07-2014 20:20

Hallo mensen,

ik heb net even een account gemaakt om te vragen hoe het ervoor staat en je alvast enorm te bedanken voor de moeite!

Als dit zou lukken zou het geweldig zijn!

Dus nogmaals; "Hoe staat het ervoor?" :D

Plaats reactie